29 December 2011

TAK COMEL ? RILEX JE , GIRLS !

Assalamualaikum



Hello and What's up lagi ?

Tak comel ? Tak gebu ? Tak kiut ? Tak cun ? Tak de dah orang lelaki nak ? Oh come on , girls . Apa kita as a Gadis fikir lelaki ni hanya aim untuk gadis comel , bla bla tu semata-mata ? Okay memang ya okay , most of lelaki sukakan gadis yang berdahi licin ,  gebu dan comel and so on . But... but... but apa ya . Hmm .. Nevermind lah . Actually , tak semua lelaki yang sukakan perempuan comel semata-mata . Sebab aku rasa kalau kita semua perasan pun , ramai je kawan-kawan kita yang tak lawa tetapi dah ada boyfriend kan ? Kan ?


KALAU ADA GADIS TANYA : Saya dah ready nak kahwin . Tapi tak ada calon suami . Nak mintak keluarga yang pilihkan , memang tak ah sebab mak ayah dah tak ada . So , camneww uh ?

Imagine yang kita ni dah ada pekerjaan , dan ada duit apa semua lah . Semua dah lengkap . Tinggal nak kahwin je . Tapi tak ada orang nak kahwin dengan kita . So , apa kita nak buat ? Oh oh ya , tak ada yang nak kahwin dengan kita sebab kita tak cun . So , again, what to do ?

Some of us asyik cakap-cakap pasal girl cantik , boyfriend kacak , perfect couple dan sebagainya . Dan sebenarnya benda macam ni la yang membuatkan girls yang rasa dia tu tak cantik , akan bertindak seperti orang yang tak cantik . And , what the hell is "cantik" anyway?

Let me tell you a story pasal seorang lelaki dan seorang perempuan yang bercinta melalui telephone rumah . Ini cerita zaman dulu-dulu tau . Zaman ni tak semua orang tahu internet tu apa kebenda jadah . And satu-satunya cara untuk contact someone dengan cepat adalah dengan menggunakan phone . Dan dengan menggunakan phone tu , seorang mamat ni buat la call random number dengan harapan ada gadis yang akan angkat . Bila dapat awek yang sama umur angkat call , haa, apa lagi , terus tackle lah . Ya , seriously , ada lelaki buat macam ni .



Dan cerita yang aku reka cerita ni pun lebih kurang lah modus operandi dia seperti di atas . Cuma , this guy tak buat random call . Dia just tersilap tekan numbor phone . And bila dia tersilap tekan nombor phone maka dia tersilap call orang lain lah . And orang tu adalah seorang gadis dengan suara yang amat-amat merdu . Bila dah merdu , lelaki pun cair lah . Ya , ini lah sebabnya suara tu aurat . And di sebabkan lelaki tu cair , lelaki tu pun ayat-ayat lah perempuan suara merdu tersebut sampai dapat .

And bila si lelaki tu berjaya tackle hati si gadis , dia ajak lah si gadis tu berjumpa . Tapi si gadis tu tak nak . Why ? Sebab katanya , si lelaki tu sure akan dah tak minat kat si gadis sebab si gadis tu gemuk . Tapi selepas di pujuk-pujuk , akhirnya si gadis tu setuju untuk berjumpa . And bila berjumpa apa yang jadi ? Ya , si lelaki tu tinggalkan si gadis tu . No ! Seriously no . Bila si lelaki tu jumpa si gadis tu , si lelaki tu agak kekok at the first place . Tapi di sebabkan ciri-ciri kelembutan termasuk kemerduan suara si gadis , maka si lelaki tu tetap jatuh hati . And now , diaorang orang dah berkahwin . Ecece ! Syok kan kalau macam tu ?

You know , the best thing about cinta cyber / cinta phone adalah kerana ianya tak berdasarkan fizikal semata-mata . Imagine yang korang jatuh cinta bukan kerana paras rupa tetapi kerana sifat dia , cara dia bercakap , cara dia menjawab soalan korang dan sebagainya hanya dengan melalui suara / text . Nice kan ? Instead of boys yang hanya aim gadis-gadis dahi licin dan badan lentik kan ? Euuww . Nak cari yang dahi licin je . Dahi dia penuh jerawat tak sedar diri . Bila jumpa girls yang banyak jerawat , terus tak layan . Ada ka patut ? Ish3 !!


Oh, othar than that, apa yang boleh saya buat untuk dapatkan calon suami?

Pernah tak korang dengar lagu "Black and Yellow" dari Wiz Khalifah ? Ya , lagu dia pernah dapat #1 dalam carta Billboard . And korang suka lagu ni ? Well for me , ni lagu paling teruk pernah aku dengar . Yet , dapat no 1 ? Why ? WHY ? Sebab dia asyik di mainkan lah . Lagu shit macam mana sekali pun kalau dah setiap hari play kat radio sure orang akan rasa best kan ?



Begitu juga dengan your face . You're ugly ? It's fine . Tapi trust me , akan ada punyalah lelaki yang terpikat bila tengok muka korang nak-nak bila asyik luangkan masa bersama-sama . Well , ini telah di terangkan oleh The Barnicle Barney dalam How I Met Your Mother tentang The Mermaid Theory . Ya , theory dia simple.

"The theory explains that no matter how unattractive a man finds a woman today, there will eventually be a time when she becomes attractive to him."

Untuk hari pertama korang jumpa that ugly boy and girl , korang akan nampak dia sebagai dugong . But selepas beberapa hari , korang akan nampak dia sebagai mermaid . Ya, ini adalah satu fakta . Why ? Sebab kita asyik dok mengadap muka dia lah . Macam kawan-kawan korang . First day jumpa dia , rasa macam nak benci tanpa sebab . Tapi bila dah kenal , perh, terus rasa dia ada a good looking face . Dan juga , for certain reason yang tak boleh di huraikan dari segi fizikal , mental dan sains , wajah yang tak cantik / tak handsome akan nampak cantik / handsome untuk certain people yang lain . Sebab tu lah wujudnya istilah "Beauty is in the eye of beholder" .

But how ? Ya , spend your time together . Kau minat kat colleague kau , kau pandai-pandai la buat ajak dia lunch ke . Apa ke . Hari-hari tengok muka korang , sure dia akan rasa muak okay . Ya , dia mungkin akan rasa 'okay' bila pandang muka kita . Actually,  'okay' is way much better than huduh to him . Why ? Sebab as long as kita boleh dikatakan ada chance untuk tackle hati dia . And of course , those unexplained phenomena adalah termasuk dengan Sex Appeal . Dengan Sex Appeal ,  tanpa muka yang kacak / comel pun sure akan dapat buah hati kan ? But remember girls , always play hard . Kalau play cheap , sure tak akan dapat .

So , show up your face , girls and boy sekalian . Tell the world that you are handsome and comel ! Go for it ! Untuk aku , aku percaya jodoh itu ada untuk aku . Just wait for the right time . wink*

And please , untuk certain people , jodoh tak akan datang bergolek . Macam rezeki juga lah . Kadang-kadang, ada orang dilahirkan kaya , dan ada yang dilahirkan miskin . Ada yang kena berusaha untuk dapatkan rezeki . Dan ada yang abis belajar je , terus sambung business keluarga . Jodoh dan rezeki tu kerja Tuhan . Kalau korang kerja keras untuk dapatkan rezeki , then why the hell korang rasa yang korang boleh relax-relax goyang kaki tunggu jodoh datang bergolek ?

Tapi kalau korang super comel , tak der hal lah jodoh tu akan datang bergolek . Comel ? Untung laaa.. KBABAI !

No comments:

Post a Comment