18 July 2013

ღ Di JANUARI Kot ღ Weee


assalamualaikum..

kali ni aku nak post something yang aku perlu ingat untuk seumur hidup aku..
first of all, aku harus mention d lesson yg aku dapat . 

* for the whole life , hiduplah atas satu pegangan, satu tekad n satu keyakinan yg sgt2 teguh cz most of all people yg aku tgk, even umur da half decade, still hidup macam lalang . the sad thing , terlalu cakap something yg out of box , kalau betul2 buat, ok la.. but at last ,just silent mcmtu.. so, people around pn naik meluat n hilang respect even korang lebih berumur . see ! rugi kn.. 

* pastuh , bley tak dont ever talk d bad things abt other people . tak kesah lah sesape pon even mak kite sendiri . tak baik taw maki2 mak kite . even die jaat camne pun , she still the only one mom we have till jannah . cz we never know what will happen tomorrow . mybe hari ni kita maki mak , esoknya dengan kuasa Allah , kita sujud di kaki mak . no ones know n expect kn.. 

* one more , pls la jgn cakap besar . sgt2 meluat tgk yg trlalu ckp besar but at last,habuk pon takder . tak ke malu sendiri.. kn? n last but not least , jgn la sesuka meludah cz gler babeng memalukan bila mana kita jilat kembali ludah kita . ya Allah , hinanya manusia sedemikian..

okey .. back to main topic , for a few weeks ni macam dugaan plus rahmat Allah . antara dugaan yang tak disangka , when somebody report police . some rumours yg si pengadu report. but Alhamdullillah ,sarjan yg take over report aku tu sgt2 okey n he told me for what i am suppossed to do & berkat doa seluruh keluargaku ,ofismate , aku berjaya memperoleh bnyk sgt point, support & siap ada yg sponser lawyer but since aku blum dapat apa2 letter, so aku decide kes ni hold for a while . no worries , Alhamdulillah , setelah solat hajat, bacaan yasin yg kami sefamily besar lakukan , rezeki semakin melimpah ruah . Subhanallah ! :)

p/s : post ini tida kene mengena dengan sesiapa sama ada yag masih hidup atau yang telah meninggalkan kita . peace yawr !

No comments:

Post a Comment